måndag 26 augusti 2013

Nytt extraknäck

Idag på väg hem från jobbet gick jag in på Ica för att handla något middagsaktigt. Gick som en zombie med musik i hörlurarna ner från tunnelbanan, sakta, sakta, eftersom jag var så sjukt trött. Grabbade tag i en matkorg och gick runt lite planlöst i affären, fortfarande jättesakta och med musik i öronen, och funderade på vad jag skulle kunna köpa som krävde minimal tillagningstid. Stannade vid glutenhyllan (tål alltså inte gluten) och stirrade på produkterna, fortfarande lika tom i huvudet. Stirrade lite till med tom blick. Tittade upp i en sån där klotformad spegel som finns i butiker för att kolla frillan eller något. Blicken tillbaks på glutengrejerna igen. Kanske bara ska lägga ner matplanerna och köra på ett paket kakor till middag? Plötsligt knackar en kille i min ålder på min arm och jag tar av mig hörlurarna.

Han: "Alltså, det är rätt uppenbart att du är butikskontrollant". 
Jag: "Va?"
Han: "Ja, det är rätt så uppenbart att du är butikskontrollant, ville bara säga det."
Jag: "Eh.. eller så är jag glutenintolerant?". Jag pekar på hyllan med glutenfria produkter som jag står framför. 
Han: "Ja, men du ju står på en jättebra plats och har spegeln ovanför och sådär. Jag ser det för jag jobbar också som det."
Jag: "Eh, jaha, är du det? Eh, men alltså jag är inte det.."
Han: "Du är inte det?"
Jag: "Näe.. men det vore kanske något att satsa på alltså?" (Han nickar eller något och går iväg med tjejen han har sällskap med.)

Haha. Butikskontrollant. Ser jag så jävla skum ut när går och är trött och inte vet vad jag ska handla till middag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar