onsdag 17 augusti 2011

kul

idag var jag sjukt tyst på jobbet. betedde mig som värsta KONSTIGA TJEJEN och orkade inte ens anstränga mig för att låtsas vara normal och le och hitta på passande svar. energin fanns inte. helt enkelt bara en sån dag, vilket i och för sig är en lite konstig formulering eftersom i princip alla mina dagar är så. det är svårt att förstå varför man ska anstränga sig och prata och vara social när det a) är så obehagligt, och b) ändå aldrig blir bra, med tanke på att varje ansträngning jag gör bara blir ytterligare ett bevis för omvärlden på hur socialt dysfunktionell jag är. så istället: jag kapslar in mig och är plågsamt medveten om det men pallar liksom inte göra annat. awesome. allt är awesome.

idag var jag ledig. jag kan faktiskt skämmas lite över vad jag gör mina lediga dagar, typ helgen och så, eftersom jag aldrig gör någonting. idag gick jag upp klockan två. klädde på mig vanliga kläder klockan fem. la mig och vilade en stund vid sex. däremellan kollade jag på tv och slösurfade på datorn. alltid samma; att uppfyllas av tv- och datorbruset för att sedan gå och lägga sig. läser varken goda böcker eller målar akvareller. har ingen hobby eller så. tänker inte, använder aldrig hjärnan på något sätt alls. värda dagar. känner verkligen hur jag fördjupar min personlighet och lär känna mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar