fredag 9 november 2012

Sedan några dagar har jag haft någon slags värk i överkroppen. Den är omöjlig att lokalisera och kan nog bäst beskrivas som en allmän svaghetskänsla i vad jag antar är muskler eller kanske leder. Ryggen, axlarna, nacken, bröstkorgen, halsen. Egentligen är det väl ingen stor grej. Men vanligtvis så känner man ju inte av sin kropp särskilt mycket. I alla fall inte jag. Det är först när den inte fungerar som den ska som man blir uppmärksam på den.

Och jag har känt av min kropp rätt så mycket på senaste tiden. För drygt en vecka sedan fick jag plötsligt ont i ena foten så att jag haltade i två dagar. Bara sådär. Och nu den här molande värken. Och jag höll nästan på att glömma: jag kan ju dessutom lägga till öronoperation och hörselnedsättning på ena örat på mitt sjukdoms-cv. Gosh. Sist jag checkade var jag tjugofyra och inte åttio år som min kropp uppenbarligen verkar tro.

Nä, dags att börja styrketräna antar jag. Bygga in skelettet i lite muskler. Det har man ju hört ska vara bra. Kanske inte direkt för örat då, men för övriga kroppen. Plus att jag gärna skulle se att min nuvarande sladderkropp förvandlades till en mer fit sådan. Ja, vi får se hur det blir med det här träningsinitiativet. Jag gillar i alla fall tanken på det.

1 kommentar:

  1. Vi kan börja träna samtidigt, jag ska börja! (Har jag sagt i sisådär 4 år nu..)

    SvaraRadera