måndag 26 december 2011

Jävla drömmar

Det händer då och då. Att man drömmer om någon speciell person. Och att det är en väldigt bra dröm. Ibland kan det ju till och med vara så att man inte alls ser personen på det sättet i verkligheten men att man ändå är kär i honom i drömmen. På något sjukt sätt. Men de bästa drömmarna är ju såklart de som handlar om en person som man har känslor för i verkliga livet också. Jag älskar sådana drömmar. De går alltid ut på samma sak; att personen i fråga visar något slags intresse för mig, ungefär som ett första litet steg mot något större. Man kan väl likna känslan med något slags rus. Så mycket lycka, hopp och förväntan. Aldrig att jag någonsin har varit så lycklig som jag är i de där drömmarna. Aldrig. Men ändå kan jag tycka att min hjärna är ganska återhållsam när det gäller sådana där, ja, kärleksdrömmar. Jag har inte drömt på det sättet om så jättemånga personer, kanske tre stycken totalt, men det är ju verkligen aldrig så att killen och jag blir ihop. Vi pratar ens knappt, och jag ska ha riktig tur om vi ens får någon typ av kroppskontakt, typ att han råkar nudda mig eller något. Aldrig att jag får några ömhetsbetygelser, utan allt är bara jäkligt ovisst och när jag tänker efter så är det faktiskt så att killen egentligen ALDRIG visar att han tycker om mig. Den där lyckokänslan är enbart från min sida, bara för att han typ pratar med mig eller är i närheten. Vad i helvete? Vad är det för jävla drömmar egentligen? Det här inlägget var tänkt att handla om min hatkärlek till de här drömmarna, men frågan är om det egentligen inte bara är hat. Min dumma hjärna som skapar cp-drömmar som jag bara stör mig på. Som tvingar mig att gång på gång möta de här personerna som jag om dagarna antingen försöker glömma eller vara likgiltig till. Man tror att man äntligen har fått ett normalt förhållande (i mitt huvud enbart alltså) till någon, men så möter man personen i sina drömmar och så är man tillbaks på ruta ett igen. Nu fick jag en väldigt dålig känsla i magen. Hatar den här ångesten. Ständigt gråten som ligger och lurar i halsen eller bakom ögonlocken. Fett dålig styckeindelning i det här inlägget btw. Väldigt lockande med en gigantisk klump text, verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar