lördag 31 december 2011

I don't do too much talking these days

Vet att typ ingen läser här längre. Men aja. Oavsett läsare tycker jag ju ändå om att skriva. Den där blygsamma ambitionen jag hade om att den här bloggen skulle läsas av i alla fall några fler än jag själv gick inte så bra. Men men. Nyårsafton alltså. Gott nytt år. Ska fira den genom att äta middag hos min pappa tillsammans med honom ("han"?) och hans flickvän. Jag skulle egentligen hellre fira nyårsafton ensam, typ bara kolla på någon hyrfilm (det var förresten alldeles för längsedan jag såg almost famous nu) och äta godis och sedan gå och ställa mig vid fönstret på tolvslaget för att titta på fyrverkerierna. Men jag vet att pappa skulle ta illa upp då, och det kan man ju förstå.

Jag var inne på facebook alldeles nyss och "checkade läget", som jag får för mig att göra ibland. Jag menar, man KAN ju ha fått något meddelande från någon hemlig beundrare eller någon gammal kompis som vill ta upp kontakten. Det hände ju i somras i all fall. Inte det där med någon hemlig beundrare, men att en barndomskompis föreslog att vi skulle ta en promenad någon dag. Jag tänker på henne ibland och blir sorgsen. Inte för att jag ångrar att jag inte tog chansen och träffade henne, för jag skulle faktiskt inte ha gjort det annorlunda om det var idag , men för att allt är som det är. Hur jag känner mig. Hur mitt liv är. Jag förstår att det låter ganska konstigt, men att gå på promenad med henne när jag känner mig så trött och konstig och allt är en mardröm skulle bara inte ha gått. Dessutom skulle inte ha stått ut med att göra henne besviken.

Ofta när jag går in på facebook och checkar läget sådär så håller jag för newsfeeden med vänsterhanden och kollar bara snabbt i övre menyraden för att se om jag har fått något meddelende, inbjudning eller något. Sen loggar jag ut. Jag mår ju bara dåligt av att få veta vad alla andra gör i sina liv, vilka kompisbilder de lägger upp och vilka personer de blir ihop med. Det handlar om ren självbevarelsedrift. Men så idag tillät jag mig av någon anledning att titta längre ner på hemsidan, till och med scrolla lite. Där fick jag veta att en gammal kompis från högstadiet hade skaffat pojkvän. Deras mysbild där de båda låg i soffan och höll om varandra och såg ut som de var lyckligaste människorna i världen hånade mig. Gott nytt jävla år. Lite längre ner hade en gammal fotbollskompis, jämngammal med mig, lagt upp en bild på sin nyfödda dotter. 109 likes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar